wtorek, 27 października 2015

Jak poradzić sobie z  depresją*

Cześć dzieciaki macie może zły dzień ? Ja miałam depresje* wczoraj i przedwczoraj. Zły humor, brak motywacji i nadziei na cokolwiek (mam nadzieję, że nie brzmi to zbyt drastycznie) a w dodatku nie mogłam się skupić na nauce i się w końcu nie nauczyłam. Trudno, tak bywa czasem, że się nie przygotujemy do szkoły i jeśli zdarza nam się to rzadko to jest to usprawiedliwione (przeze mnie oczywiście, ja w pełni wam wybaczam nieprzygotowanie na lekcji :) ) Poniżej wymienię sposoby jakich próbowałam i jakie można wykorzystać kiedy ma się zły dzień. 

Daniel Powter - Bad Day

1. ,,Szybka zmiana akcji", czyli siedziałaś przy biurku? Teraz idź pod prysznic, może zmiana miejsca wpłynie także na zmiane myśli albo może po prysznicu poczujesz się lepiej.
2. Zrób sobie coś do jedzenia, choć kiedy mamy
depresje to nie chce nam się nic robić i jak na złość lodówka jest pusta
3. Słuchaj muzyki
4. Zrób sobie gorącą herbate a jeśli masz w domu coś lepszego np. kakao to tym lepiej :)
5. Jeśli masz dobrych znajomych to napisz do nich
6. poskarż się pamiętnikowi i przelej swoje smutki na papier, przynajmniej wyjaśnisz sam/a sobie czemu właściwie jesteś przygnębiona, może jak tak zaczniesz pisać to wyjdzie na to, że nie potrafisz wyjaśnić swojego problemu
7. Wyżyj się na poduszce ! A niech ma za swoje, głupia tylko leży zamiast Cię pocieszyć
8. Idź na spacer jeśli na dworze jest jeszcze jasno i jeśli wogóle masz możliwośc wyjść 





9. Zajmij się czymś co lubisz robić, to raczej oczywiste no ale już napisałam na wszelki wypadek
10. Idź spać, schowaj się pod kołdrą, weź ze sobą słuchawki i leż bezczynnie słuchając muzyki
 

*depresja-pisana małą czcionką oznacza chwilowy stan psychiczny, w którym jesteśmy załamani, smutni, nic nam się nie chce i nic nam nie wychodzi. Może być spowodowany samotnością, brzydką pogodą lub brakiem chleba, bo wtedy nie można zrobić sobie kanapki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz